Jak ušetřit palivo


Důležité rady
Hned první radou je ušetřit co nejvíce hmotnosti, a hlavně nevozit nepotřebné věci, protože každá tato věc zvýší o něco spotřebu. Pokud jezdíte občas a jen krátké trasy, tak se nevyplatí kupovat plnou nádrž. Palivu to nedělá moc dobře, a navíc je to znatelná zátěž. Závodní auta se dělají co nejlehčí a s co nejmenším možným odporem vzduchu. A proto nejhorší, co můžeme udělat je vozit prázdnou rakev na střeše. Ale jak zjistit opravdovou reálnou spotřebu? Nejlepší koupit odborný software na měření spotřeby paliva od RMC system. interiér vozidlaTakto víte opravdovou hodnotu, protože někdy palubní počítače naschvál ukazují měně. Po nastartování také dlouho nenechávejte běžet volnoběh. Teplota jde jen velmi lehce nahoru, takže je dobré po chvíli vyjet. Ovšem jeďte v nízkých otáčkách a plynule, jinak budete škodit motoru. Také si dávejte pozor na rychlost, protože nejvíc se vyplatí jet stále stejně. Brždění a následné zrychlení spolkne více paliva než plynulost. Také se nikam rychle nežeňte, protože ve vyšších rychlostech se výrazně odběr paliva zvětší.kontrolka paliva
Plynulost je základ
Někdy se ani nevyplatí používat tempomat, protože vlastním řízením nemusíte tolikrát zrychlovat a zpomalovat. Pokud má Váš palubní počítač ukazuje ideální stupeň, jakou rychlost zařadit, tak ho určitě poslouchejte. Prospěje to celému autu. Ovšem pokud ho nemáte, tak to ničemu nevadí. Stačí naslouchat motoru a ideálně řadit či podřazovat. Nesmíme také zapomínat na spotřebiče v interiéru. Nejznámějším žroutem je klimatizace. Ta zároveň, také ubírá výkon, takže ji používejte s rozvahou. To samé platu i o opačném vytápěcím procesu. U každého automobilu mohou být tyto rady trochu odlišné, ale základ zůstává stále stejný. Ovšem nečekejte, že u velkých obsahů budete jezdit za stejné peníze jako s malým tříválce. Takže tato problematika již začíná při nákupu vozidla. Někdy také pomůže softwarová úprava řídící jednotky.